پیشنهاد انتشارات گیلنا برای رتبه بالا در کنکور تجربی ( بخش اول )

همه ی داوطلبان کنکور تجربی باید نکاتی مهم را درباره این آزمون سرنوشت ساز بدانند. نکاتی که شاید جزئی باشند اما نقش مهم در قبولی فرد دارند همه چیز درباره کنکور تجربی در این مطلب بیان میشود. در این نوشته در مورد کنکور تجربی صحبت میکنیم و اطلاعاتی در خصوص کنکور در اخنیار علاقه مندان و داوطلبان کنکور تجربی قرار خواهیم داد.

کلیات کنکور تجربی

در مورد کلیات کنکور تجربی می توان گفت: کنکور تجربی معمولاً هر ساله نوبت صبح راس ساعت ۸ صبح شروع میشود و در ساعت ۱۲:۱۰ به پایان می رسد، یعنی داوطلب کنکور تجربی ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان دارد تا به تعداد۲۷۰ سوال پاسخ دهد.. کلا در کنکور تجربی ۹ ماده درسی وجود دارد که سوالات آن در دو دفترچه عمومی و تخصصی قرار میگیرد. دفترچه عمومی شامل دروس: ادبیات، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی میشود و کل سوالات دفترچه عمومی ۱۰۰ مورد است و زمان کلی برای پاسخگویی به سوالات عمومی ۷۵ دقیقه است. دفترچه تخصصی شامل دروس: زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی است که کل سوالات این دفترچه ۱۷۰ مورد است.

بررسی دفترچه عمومی کنکور تجربی

دفترچه عمومی کنکور تجربی شامل دروس زیر است:

ادبیات فارسی در کنکور تجربی

اولین ماده درسی دفترچه عمومی کنکور تجربی درس ادبیات فارسی است. ضریب این درس دارای در همه ی زیر گروه های علوم تجربی ۴ است. این درس شامل ۲۵تست می باشد که از سوال شماره ۱ تا ۲۵ را شامل میشود و زمانی که برای پاسخگویی برای این درس پیشنهاد میشود ۱۸ دقیقه است.
از تعداد ۲۵ تست ادبیات فارسی در کنکور تجربی،معمولا ۵تست از املا و لغت،۳ تست از تا ریخ ادبیات، ۳تست از آرایه های ادبی ،۵ تست از زبان فارسی و در آخر ۹ تست از قرابت معنایی طرح میشود.

 


مهندس احمد سلام مشاور برتر انتشارات گیلنا
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

 


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی