هنگام مطالعه و درس خواندن کارهای اضافی (تکان دادن سر، تکان دادن پاها، تکان دادن صندلی و…) انجام ندهید؛ این کارها به شدت باعث کاهش تمرکز و پرش ذهن می‌شود.

بعضی از افراد هنگام مطالعه به خاراندن سر خود می‌پردازند که این کار نیز باعث کاهش تمرکز می‌شود. اگر هنگام فکر کردن به موضوعی موهای شما بریزد (بر اثر کندن، خارش و …) دیگر به جای آن مویی رشد نخواهد کرد و باعث ریزش مو می‌شود.

برخی کارهای دیگر نیز مانند خوردن در هنگام مطالعه و مخصوصاً استفاده از تلفن همراه باعث کاهش شدید تمرکز می‌شود و گاه پرش ذهن و در فکر فرو رفتن را به دنبال دارد.

گاه برخی دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای ایجاد تمرکز بیش‌تر هنگام مطالعه، به گوش کردن موسیقی می‌پردازند که به گفته‌ی محققان این امر بسیار بیهوده و غلط است.محققان در سال‌های اخیر کشف کرده‌اند که گوش کردن به موسیقی، حتی موزیک‌های ملایم قبل از شروع مطالعه باعث از دست رفتن تمرکز اولیه و کاهش سطح توانایی ذهن می‌شود و ذهن را بیش‌تر به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند و این کار هنگام مطالعه باعث می‌شود که مطالب در ذهن جای نگیرند و به سرعت از یاد بروند. پس از مطالعه نیز باعث به‌هم‌ریختگی و آشفتگی ذهن شده و به نوعی اضطراب دچار می‌شوید و طوری نشان می‌دهید که انگار هیچ مطلبی در ذهنتان نیست.

برای داشتن مطالعه‌ی خوب باید همواره سعی کنید در محیطی آرام و بی‌استرس و دور از هر گونه تنش و اضطراب با تمرکز و آرامش کافی مطالب را در ذهن خود جای دهید و اجازه ندهید که تحت هیچ شرایطی، حتی ذره‌ای از شرایط مطلوبتان برای مطالعه کاهش یابد.

مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,استاد احمدی٬ استاد حسین احمدی٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی