بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی‌ ثبت‌ نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ برای‌ پذیرش دانشجودردوره‌های‌ روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ سال ۱۳۹۳ و همچنین متقاضیان تحصیل در آن دسته از کد رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش دررشته های مذکور براساس آزمون صورت می‌پذیرد، می‌رساند که‌ ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمونهای‌ مذکور از روز شنبه مورخ ۱۶/۹/۹۲ (شانزدهم‌ آذرماه‌ 1392)منحصراً از طریق شبکه اینترنتی این سازمان آغاز و در روز شنبه مورخ ۲۳/۹/۱۳۹۲ (بیست و سوم آذرماه‌ 1392) پایان‌ می‌پذیرد، لذا داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ مقرر بر اساس توضیحات ذیل برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ ثبت نام نمایند.

الف) تکالیف داوطلبان‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون:‌ 
   داوطلب‌ شرکت‌ در آزمون‌ باید یکایک‌ اقدامات‌ زیر را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد.
۱- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام.
۲- مراجعه به سایت اینترنتی وزارت آموزش و پرورش http://dipcode.medu.ir برای دریافت کد سوابق تحصیلی (اطلاعات دانش‌آموزی برای داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصیلی، شامل دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تاسال۹۲ با عنوان رشته های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی).
۳- ثبت‌نام از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (16/9/92 لغایت ۲۳/۹/۹۲).
۴- پرینت کارت‌ شرکت در‌ آزمون، با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور‌ به نشانی: www.sanjesh.org بر اساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک.
۵- حاضر شدن در محل‌ و حوزه امتحانی تعیین‌ شده در کارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سؤالات.
ب) ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون:‌ 
ثبت‌نام برای شرکت در آزمون‌های کلیه دوره‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۳ منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org امکان‌پذیر است. لذا داوطلبان لازم است ابتدا نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام نموده و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.
۱-پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری:
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ ۱۰۶.۰۰۰ (صد و شش هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام نمایند. لازم به توضیح است به منظور رفاه حال داوطلبان تسهیلات بیشتر پرداخت الکترونیکی، لینک پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری از روز دوشنبه مورخ ۱۱/۹/۹۲ فعال شده و داوطلبان می‌توانند از این تاریخ نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام دریافت اطلاعات کارت اعتباری برای ثبت‌نام اقدام نمایند.
تبصره ۱- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شرکت در یکی از گروههای آزمایشی پنج‌گانه شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبانهای خارجی) گردد.
تبصره ۲- چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در ۲ و یا ۳ گروه آزمایشی (باتوجه به توضیحات تبصره ۳ذیل ) ‌باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ ۱۰۶.۰۰۰ (صد و شش هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت دارد.
تبصره ۳- منظور از ثبت‌نام در ۲ و یا ۳ گروه آزمایشی بدین صورت می‌باشد، که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا علوم انسانی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود. به عبارت دیگر هیچ داوطلبی نمی‌تواند بطور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت نماید.
تبصره ۴- چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۵۸.۰۰۰ (پنجاه و هشت هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت نماید.
تبصره ۵- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی توضیحات لازم در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و اطلاعیه‌های بعدی داده خواهد شد. 
2- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۳:
متقاضیان ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳، با دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون از سایت این سازمان، ضمن مطالعه دقیق آن برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران که در این دفترچه راهنمای درج شده در صورتی که دارای شرایط مندرج در دفترچه ‌باشند، می‌توانند به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام نمایند.
 
تذکرات مهم:
-ضوابط آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ همانند ضوابط آزمون سال ۱۳۹۲ بوده و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.
-متقاضیانی که از سال‌ تحصیلی‌ 64-1363 به‌ بعد، دو نوبت‌ در آزمون‌های‌ ورودی‌ (دوره‌های‌ روزانه‌) رشته‌های تحصیلی متمرکز و یا نیمه‌متمرکز پذیرفته‌ شده‌ باشند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ را نخواهند داشت.
– پذیرفته‌ شدگان‌ دوره‌های‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1392 (اعم‌ از رشته‌های‌ متمرکز و یا نیمه‌متمرکز) حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ نخواهد داشت.
– براساس ضوابط دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (بجز دانشجویان، ورودی سال ۹۲ که مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۳ نمی‌باشند) در صورتی می‌توانند در آزمون سراسری سال ۹۳ ثبت‌نام و شرکت نمایند که اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون مذکور باشند و ثانیاً حداکثر تا تاریخ ۲۸/۹/۱۳۹۲ نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است داوطلبان مذکور در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نمی‌باشند.
-مطابق مصوبه اولین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و در راستای اجرای قانون سنجش وپذیرش دانشجودردانشگاهها ومراکز آموزش عالی کشور (مصوب مجلس محترم شورای اسلامی) سوابق تحصیلی موجود ( اعلام شده از وزارت آموزش وپرورش ) آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را طی سالهای ۱۳۸۴ لغایت ۱۳۹۲ اخذ نموده‌اند و دروس امتحانی آنها بصورت نهایی و سراسری برگزار شده ، مشمول اعمال  سوابق تحصیلی می باشند و سوابق تحصیلی تراز شده آنها به میزان حداکثر ۲۵ درصد تأثیر قطعی در نمره کل نهایی آنان اعمال خواهد شد.
۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.
– داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارک و یا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عکس اسکن شده را براساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده نمایند.
 
توجه: شرایط وضوابط ثبت نام وشرکت درآزمون دردفترچه راهنمای شماره ۱ آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغییر‌ در شرایط و ضوابط ثبت‌نام بصورت اطلاعیه رسمی از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.
ضمناً داوطلبان گرامی می توانند سوالات خود را با شماره‌ تلفنهای‌ 9-88923595 (کد ۰۲۱)، یا بخش پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان به نشانی www.Sanjesh.org در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند

۱ دیدگاه

برشنا · ۲۸ آذر ۱۳۹۶ در ۲:۳۵ ب.ظ

مرسی از مطالب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی