مهمترین راهکارهای انتشارات گیلنا برای مشکلات کنکوری ها ( بخش اول )

در این مطلب در ابتدا به بیان مهمترین مسایل و مشکلات سال کنکور که گریبان تعداد بسیار زیادی از داوطلبان را می گیرد پرداخته و سپس راهکارهایی ساده و در عین حال موثر برای مقابله با آنها ارایه خواهیم داد.

۱) ناامیدی نسبت به هدف

یکی از مشکلاتی که اغلب داوطلبان کنکور با آن دست به گریبان هستند این است که در مقاطع مختلف دچار ناامیدی می‌شوند و خود را لایق آن هدفی که ابتدا در نظر گرفته بودند، نمی‌دانند. این مشکل معمولا در ماه‌های بهمن و اسفند رخ می‌دهد. بعد از عید و با نزدیک شدن به کنکور موج دیگری از یأس و ناامیدی به سوی داوطلبان هجوم می‌آورد و خیل عظیمی از آن‌ها را به حاشیه می‌کشاند و از هدفشان دور می‌سازد تا جایی که صحنه‌ی رقابت خلوت و خلوت‌تر می‌شود افرادی که در این مقاطع بر احساس خود غلبه و تنها به مسیر فکر کنند یا به عبارتی دیگر، کار خود را با روحیه‌ و تمرکز ادامه دهند، می‌توانند به هدفی ورای هدف اولیه برسند و نتیجه‌ای بسیار به‌تر از آن چیزی که به آن، فکر می‌کردند بگیرند؛ چرا که اکثر داوطلبان در این مقاطع در بحران به سر می‌برند و افرادی که بر بحران فایق آیند می‌توانند با پشت سر گذاشتن رقبا نتیجه‌ای عالی کسب کنند.

هیچ‌گاه به ناامیدی و هرگونه افکار منفی و مزاحم اجازه ندهید که به مغز شما وارد شوند و این نکته را فراموش نکنید که انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات، می‌تواند به تمام اهداف خود در دایره‌ی تقدیر الهی برسد پس با توکل و تکیه به خدا تمام توان خود را به کار گیرید و بدانید که نتیجه هم به نفع شما خواهد بود.

«عَسَی ان تَکرَهوا شَیئا و هُوَ خیر لکم و عسی ان تُحِبوا شیئا و هو شر لکم و الله یعلم و انتم لاتعلمون: چه بسا چیزی را دوست نداشته باشید حال آن که خیر شما در آن است و یا چیزی را دوست داشته باشید حال آن که شر شما در آن است و خدا می‌داند و شما نمی‌دانید.» (بقره ۲۱۶)

پارسال (سال کنکور) دو جمله‌ی جالب به دیوار اتاقم زده بودم که به نظرم می‌تواند به کنکوری‌ها کمک کند:

«ره‌رو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود ره‌رو آن است که آهسته و پیوسته رود»

«امید، آخرین چیزی است که می‌میرد.»

پس هرگاه دچار ناامیدی شدید، بدانید که با تلاش در این مقاطع می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید چرا که این یأس به سراغ همه می‌آید و موفق، آن است که از این زمان‌ها نهایت استفاده را ببرد و خود را از دیگران متمایز کند.

مهندس احمد سلام مشاور برتر انتشارات گیلنا
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

 


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی