آیا برای استفاده از محصولات نشر گیلنا، برنامه ریزی لازم است

این روزها برای داوطلبان کنکور سوال است که اهمیت مشاوره تحصیلی چیست؟ همچنین اهداف مشاوره تحصیلی چیست؟ آیا واقعا مشاوره کنکور لازم است؟ می گویند اگر بخواهم یک رتبه خوب در کنکور داشته باشم باید حتما مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی داشته باشم؟ اهمیت مشاوره کنکور در موفقیت چگونه است؟

خیلی ها فکر می کنند داشتن مشاوره تحصیلی و کنکور و برنامه ریزی درسی، کار بیهوده ای است. فکر می کنند برای موفقیت در کنکور نیازی نیست حتما مشاوره تحصیلی داشته باشند. در این بخش از پاد کنکور اهداف مشاوره تحصیلی و اهمیت مشاوره کنکور را بررسی می کنیم. اینکه آیا واقعا لازم است مشاوره کنکور داشته باشیم یا نه!

 

تجربه کافی

اولین فایده مشاوره تحصیلی این است که مشاور، تجربه کافی در این زمینه را دارد. مشاور خود این مسیر را طی کرده است و سال ها به دانش آموزان کمک کرده، تا مسیر تحصیلی را طی کنند و به اهدافشان برسند. مشاوران با چالش های مسیر بیشتر آشنا هستند. می دانند که داوطلبان کنکور و دانش آموزان چه زمان هایی با انگیزه اند و چه زمان هایی بی انگیزه می شوند. در چه زمان هایی چه برنامه ای برایشان مناسب است. در چه زمان هایی چه کتاب هایی برایشان لازم و مفید است. می دانند چگونه می توانند مسیر و چالش های سال های تحصیل و کنکور را طی کنند. خیلی خوب است یک مشاور، راهنمای مسیرتان باشد و کمک کند تا این مسیر را به بهترین شکل ممکن طی کنید. تا به خواسته خود برسید.

 

صرفه جویی

یکی دیگر از مهم ترین فواید داشتن مشاوره تحصیلی، کمک به صرفه جویی در هزینه ها است. این هزینه ها تنها پول نیست! خیلی از اوقات زمان مهم تر از پول است. نمی توانیم زمان را به عقب برگردانیم. اما یک مشاور کنکور، اگر واقعا دلسوز باشد می تواند بهترین منابع و به صرفه ترین راه ها را به شما نشان دهد. اگر منابع خوبی داشته باشید، هم در زمینه مالی برایتان به صرفه است، هم کمک می کند تا در زمان کمتر، حجم بیشتری از مطالب را یاد بگیرید. و با همان منابع بتوانید به درصد دلخواهتان برسید.

خیلی از دانش آموزان قبل از اینکه برای مشاوره مراجعه کنند، چند dvd و کتاب کمک آموزشی تهیه کرده اند. وقتی به ما مراجعه می کنند می گویند طوری به ما برنامه دهید که به همه اینها برسیم. به آنها می گوییم چرا قبل از اینکه آنها را تهیه کنید از ما نپرسیدید؟ قبل از خرید از مشاورتان بپرسید تا بهترین کتاب را به شما معرفی کند. در اینصورت هم در زمان تان صرفه جویی می شود و هم در مبلغی که برای تهیه آن باید پرداخت کنید.

دادن انگیزه

فایده دیگر داشتن مشاوره تحصیلی و کنکور، دادن انگیزه کافی در مواقع لزوم است. خیلی از اوقات همه ما نیاز به راهنمایی داریم. کسی که، به ما بگوید مسیرمان را ادامه دهیم یا تغییرش دهیم. نیاز داریم تا کسی به ما دلگرمی و انگیزه دهد. یک مشاور به شما کمک می کند تا در این مسیر تنها نباشید. گاهی ممکن است دلتان بخواهد فقط با یک نفر حرف بزنید. کسی که شما را درک کند و با شما همدلی کند. گاهی دوست دارید یک نفر پا به پایتان بیاید و جاهایی که احساس می کنید بریده اید، نوری در دلتان روشن کند. تا به تلاش کردنتان ادامه دهید و به اهدافتان برسید. شاید خیلی از اوقات هیچ چیزی به اندازه داشتن یک مشاور تحصیلی، نمی تواند این انگیزه رادر شما به جود بیاورد.

 

برنامه ریزی

مزیت بعدی داشتن مشاور این است که کمک می کند تا یک برنامه صحیح و اصولی داشته باشید. اینکه بدانید در چه بازه زمانی چه درس هایی را بیشتر بخوانید. چگونه بخوانید. استراتژی هر بازه زمانی تان چگونه باشد. چه زمانی آزمون دهید. چه زمانی درس ها را مرور کنید. چه زمانی درس ها را جمع بندی کنید و روش مطالعه هر درس در هر بازه زمانی چگونه باشد. پس اگر یک مشاور تحصیلی خوب داشته باشید، تا برنامه ای صحیح و اصولی برایتان تنظیم کند، سبب می شود از سردرگمی نجات پیدا کنید. و با خیال راحت مسیر را ادامه دهید. نیازی نیست به چیزهای دیگری فکر کنید. مشاور به شما برنامه می دهد و وضعیت شما را می داند. شما هم برای موفقت، فقط باید این برنامه را اجرا کنید. پس یک برنامه خوب کمک می کند تا با خیال راحت تری مسیر کنکورتان را طی کنید.

 

روش مطالعه

مزیت بعدی این است که یک مشاور تحصیلی، روش های صحیح مطالعه را به شما آموزش می دهد. به شما می گوید که چگونه تندخوانی کنید. چگونه تمرکزتان را بالا ببرید. هر درس را چگونه بخوانید. روش صحیح مطالعه و شرایط مطالعه چگونه باشد.

جمع بندی

امیدواریم فواید داشتن یک مشاور تحصیلی را متوجه شده باشید. برای موفقیت در کنکور دو راه بیشتر ندارید: یا از سعی و خطا استفاده کنید یا از تجربه دیگران. یا باید خودتان درس عبرتی برای دیگران شوید، یا از تجربه دیگران استفاده کنید. این انتخاب شما است که منابع تان را چگونه مدیریت کنید. منابع دو دسته اند: منابع تجدید پذیر یا منابع تجدید ناپذیر. منابع تجدید پذیر چیزهایی است که اگر استفاده شود دوباره جای آن پر خواهد شد. مثل پول. خیلی ها فکر می کنند هزینه کردن برای داشتن یک مشاور بی فایده و هدر دادن پول است. اما این دیدگاه غلط است. زیرا خیلی از اوقات هزینه ای که برای مشاوره صرف می کنید، باعث می شود زمان تان را بهتر مدیریت کنید. زمان یک منبع تجدید ناپذیر است. مشاور کنکور به شما کمک می کند تا دیگر پشت کنکور نمانید و همین امسال به هدف دلخواهتان برسید.

 

مهندس احمد سلام مشاور برتر انتشارات گیلنا
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی