چرا از درس خواندن لذت نمیبریم؟ از انتشارات گیلنا

حتما برای شما هم پیش آمده که بعضی اوقات از درس خواندن خسته شوید. درس خواندن برایتان سخت و دشوار باشد و آنرا مفید ندانید.

خب طبیعی است که انسان در هر مرحله از زندگی خود دچار یاس و یا نا امیدی شود و انگیزه و شور و شوق خود را از دست بدهد اما باید این توانایی را داشته باشد تا این موضوع را حل کند.

اما دلیل چیست؟ چرا اغلب دانش اموزان در ذهن خود درس خواندن را نوعی اسارت و سختی میدانند و از ان فراری هستند؟

دلیل اول اینکه شما هدف مشخص و واضحی ندارید. کسی که هدف معینی نداشته باشد و نداند برای چه آینده و جایگاهی تلاش میکند به هیچ عنوان انگیزه و علاقه ای به درس خواندن نخواهد داشت. در تعیین هدف همه چیز را مشخص کنید. هدف باید زمان و مکان مشخص داشته باشد. به هدف خود جنس و رنگ و حس بدهید و به خود بگویید :

من تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف به کار میبندم.

دلیل دوم اینکه شیوه ی درست و حرفه ای درس خواندن را بلد نیستید. وقتی روشهای درست مطالعه خصوصا برای کنکور را ندانید تنها ساعتی پس از شروع مطالعه از درس خسته و ازرده خواهید شد و وقت خود را تلف شده خواهید دید.

پس سعی کنید روشهای مطالعه حرفه ای دروس مختلف را بیاموزید. از دوستان موفق، از مشاورین کارازموده، از رتبه های برتر و .. از هرکسی که فکر میکنید در این زمینه اطلاعات خوبی دارید بخواهید به شما هم یاد بدهد. با اموختن این مورد پس از مدتی کیفیت و سطح مطالعه ی شما نسبت به گذشته رشد بسیار قابل توجهی خواهد داشت.

اما نکته ی سوم و آخر اینکه امید و انگیزه ی کافی برای رسیدن به اهداف خود ندارید. یعنی دانش اموز با اوردن یک تراز ضعیف یا درصد کم در یک درس فورا ناامید و مایوس شده و دیگر شور و شوقی برای ادامه ندارد.

متاسفانه در فرهنگ ما ، در خانواده و حتی مدارس روحیه ی تلاشگری و مبارزه طلبی بخوبی گسترش پیدا نکرده است. ما عادت کردیم برای رسیدن به خواسته های خودمان راههای آسان و بدون تلاش و زحمت را انتخاب کنیم در صورتیکه این راهها همان طور که اسان بدست می ایند اسان هم از دست میروند .

پس همیشه امید ، انگیزه و البته توکل را فراموش نکنید. شاید در حال حاضر به اهمیت این موارد پیش نبرید اما روزی خواهید فهمید که نه تنها در کنکور بلکه در تمامی مراحل زندگی به آنها نیاز خواهید داشت.

مهندس احمد سلام مشاور برتر انتشارات گیلنا
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی