چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد؟

همیشه در بین دانش آموزانی که به تازگی انتخاب رشته کرده اند این سوال وجود دارد که چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد؟ و دلیل موفقیت دانش آموزانی که از پایه دهم به تست زنی و کنکوری خواندن میپردازند چیست ؟؟

پایه دهم یکی از مقاطع پراهمیت در تحصیل دانش‌آموزان می باشد. تا آن جا که بسیاری از خانواده ها با تعویض مدرسه و کمک گرفتن از سایر دبیران، سعی می کنند در موفقیت دانش‌آموز خود نقش داشته باشند. اما به راستی چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد؟ جواب این سؤال در نوع منابع درسی و انتخاب رشته می باشد. زیرا که در این مقطع دانش‌آموز انتخابی برای آینده خود می کند که زندگی‌اش را تغییر می دهد. این انتخاب اولین انتخاب سرنوشت ساز هر دانش آموزی است. بنابراین خانواده ها سعی می کنند در این امر مهم به او کمک کرده، تا با توجه به استعداد ها و توانایی‌هایش یکی از رشته های تحصیلی را انتخاب کنند. از این رو داشتن دانش کافی نسبت به هر یک از آن ها برای دانش‌آموز مهم است. کمک گرفتن از یک مشاور زبده می تواند دانش‌آموزان را در این زمینه بهتر یاری دهد. چراکه دانش آموزی که به پایه دهم ورود کرده ، به تازگی هدفمند شده و با درسهای جدید و پیچیده تری نسبت به قبل مواجه است. لذا به تنهایی نمیتواند از پس این همه دشواری بر بیاید و حضور یک راهنما ، کارشناس و مشاور در کنار او ضروری است.

چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد و خانواده ها چگونه می توانند به دانش‌آموزان کمک کنند؟

مقطع دهم اولین گام برای کنکور دانش‌آموزان و ورود به دانشگاه است. هر چه دانش‌آموز نسبت به آینده خود دید بازتری داشته باشد و در فضای استرس‌زای کمتری قرار گیرد، بهتر می تواند خود را برای کنکور آماده کند. لذا خانواده ها باید سعی نمایند که با جوی آرام و همراه با پشتیبانی روحی و مالی، فرزند خود را به اهدافش نزدیک کنند. با تمام این تفاسیر باز هم برای بسیاری از خانواده ها جای تعجب دارد که چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد؟ باید گفت که این سؤال فقط برای قشر خاصی مطرح نمی گردد، بلکه حتی خانواده های تحصیل کرده نیز با این سؤال مواجه هستند. شاید یکی از دلایل درک نکردن فرزند پایه دهم خود این باشد که گمان می کنند، این مقطع نیز مانند سایر مقاطع بالاخره سپری شده و دانش‌آموز با نمراتی به مقطع بعدی خواهد رفت. چیزی که در این بین باید به این خانواده ها یادآور شد، اهمیت انتخاب و تلاش فرزندانشان در بازار پر رقابت کنکور است. پایه دهم بصورت مستقیم در کنکور تست دارد و حدود ۲۸درصد سولات کنکور از این سال طرح میشود. بعلاوه اینکه پایه دهم بعنوان پیش نیاز و پایه مقاطع تحصیلی یازدهم و دوازدهم است و اگر دانش آموز در این پایه تحصیلی ضعیف بماند و یا به اندازه کافی تست زنی انجام نداده باشد. دچار مشکل خواهد شد و چه بسا استرس ناشی از این مشکلات او را از رقابت خارج میکند.

چگونه میتوان به یک دانش آموز پایه دهمی کمک کرد

چه بسا خانواده ها از رقابت های پنهان دانش‌آموزان در مدرسه و کنکور آگاه نباشند. اما با مراجعه به یک مشاوره تحصیلی و آگاه یافتن از موقعیت فرزندان خود خواهند دید، که این نوجوانان با چه مشکلاتی روبه رو بوده، تا بتوانند به آن ها کمک کنند. در واقع یکی از دلایلی که موجب می شود، این سؤال “چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد؟” مطرح گردد، بازار کار آینده این دانش‌آموزان است. شغلی که تا سال ها با شخص بوده و اگر از اول و با آگاهی کامل انتخاب نشود، موجب فرسودگی روح و روان آن ها می شود. مشاورین موسسه کنکور آسان است مانند همیشه بصورت تمام وقت و کاملا رایگان آماده خدمت رسانی به دانش آموزان هستند و توصیه بنده به شما این است که حتی برای یکبار هم که شده با یکی از کارشناسان تخصصی پایه دهم موسسه کنکور آسان است صحبت کنید و راهنمایی های لازم برای موفقیت را دریافت نمایید

آرزوی موفقیت و خرسندی برای همه دانش آموزان عزیز پایه دهمی را دارم

 

مهندس سلام

 

برای موفقیت در کنکور با تدریس حرفه ای اساتید برتر کشور و کنکور آسان است

همراه باشید

استاد احمدی ، مهندس امیر مسعودی ، مهندس عارف ربیعیان ، دکتر مهدی شیخی

جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی درسی رایگان و بهره مندی از

طرح ویژه نوروزی کنکور آسان است

با شماره های

۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱

۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲

تماس بگیرید


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی