خود را با دیگران مقایسه نکنید!

بزرگ ترین اشتباهی که بیشتر ما مرتکب می شویم این است که هردم با خود بگوییم چرا فلانی فلان امکانات را دارد ولی من نه؟ این را به یاد داشته باشید که انسان ها همه با هم فرق دارند. در نتیجه، مقایسه خود با دیگران فقط وقت تلف کردن است. هر کسی کار خود را به روشی متفاوت از دیگران انجام می دهد. در نتیجه به روشی متفاوت هم پیشرفت می کند. پس به جای سرک کشیدن در کار اطرافیان، وقت گرانبهای خود را در راستای پیشرفت هرچه بیشتر خود خرج کنید.
بخندید و شاد باشید

شاید شاد نباشید، اما با خندیدن می توانید شادی را به قلب خود وارد کنید. خنده، ایجادکننده و تقویت کننده حس شادمانی است. همیشه به دنبال دلیلی برای لبخند زدن باشید و هرگز خنده های خود را سرکوب نکنید.
روزهای همه۲۴ ساعت است

هر زمان احساس می کنید وقت کم آورده اید و به ساعات بیشتری در زندگی نیاز دارید، به یاد بیاورید که باقی انسان ها نیز همین اندازه وقت دارند. روز انسان های موفق هم بیشتر از ۲۴ ساعت نیست. بنابراین، دست از شکایت بردارید و بدنبال مدیریت و برنامه ریزی صحیح زمان خود باشید.
رویاپردازی کنید

وقتی به افکار خود اجازه خیال پردازی می دهید، در واقع افکار خود را در راستای پیشرفت و داشتن ایده های منحصربه فرد هدایت می کنید. رویاپردازی موجب تقویت خلاقیت می شود
گذشته و اشتباهات خود را فراموش کنید

تمرکز کردن روی اشتباه های گذشته مثل این است که هنگام رانندگی همه حواس خود را به آینه عقب بدهید. در این حالت، تا زمانی می توانید پیش بروید که با مانعی برخورد و تصادف نکنید. گذشته ها را بریزید دور و روی آینده ای روشن و مملو از موفقیت تمرکز داشته باشید
برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی و داشتن استراتژی در کار یکی از روش های کنترل استرس و شاد بودن در محل کار است. گاهی لازم است یک قدم عقب بایستید و دورنمایی از کار خود را ببینید. سعی کنید حواس پرتی را از خود دور کنید، طوفان فکری بگذارید، طرح ریزی و برنامه ریزی کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی