حسابداری

تعریف

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع­آوری، طبقه­بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش­های مالی و صورت­های حسابداری در شکل­ها و مدل­های خاص انجام می­گیرد، تا افراد ذی­نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک­ها، مجتمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

 

توانایی

داشتن شم ریاضی در رشته حسابداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین یک حسابدار باید بتواند به خوبی گزارش کارهای خود را ارائه دهد. بنابراین باید به ادبیات فارسی مسلط بوده و نگارش خوبی داشته باشد. همچنین دانشجوی این رشته باید تحمل ساعت­ها کار در پشت یک میز و صندلی و سروکار داشتن با اعداد و ارقام را داشته و دقیق و منظم باشد. مهارت کار با کامپیوتر، از مهمترین توانایی­های مورد نیاز این رشته است.

 

برخی دروس تخصصی

مقاطع بالاتر:

کارشناسی ارشد: ۱- حسابداری ۲- حسابرسی ۳- حسابداری مدیریت

 

در این رشته، تا مقطع دکتری امکان ادامه تحصیل وجود دارد.

موقعیت شغلی

فرصت­های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین­ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می­گیرد. به همین دلیل با این که در دانشگاه­های مختلف کشور اعم از دولتی، غیر انتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تحصیل می­کنند اما تعداد فارغ­التحصیلان بیکار این رشته از بیشتر رشته­ها کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه­های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند.

 

برای موفقیت در کنکور با تدریس حرفه ای اساتید برتر کشور و کنکور آسان است

همراه باشید

استاد احمدی ، مهندس امیر مسعودی ، مهندس عارف ربیعیان ، دکتر مهدی شیخی

جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی درسی در تعطیلات نوروز با شماره های

۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱

۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲

تماس بگیرید


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی