توصیه های مهم برای روز کنکور

قطعاً برای هر شخص تحصیل کرده ای، روز کنکور یکی از مهم‌ترین روز های زندگی او می باشد. در این روز نتایج یک سال و شاید هم چندین ساله دانش آموزان رقم می خورد. بنابراین داشتن حال خوش و تمرکز بسیار حائز اهمیت است. از جمله توصیه های مهم برای روز کنکور داشتن طیب خاطر و خواب کافی از شب قبل است. مسلماً کم خوابی باعث عدم تمرکز در جلسه کنکور خواهد شد.

از جمله توصیه های مهم برای روز کنکور

در این روز مهم باید نکاتی کوچک و البته مهم را خانواده های دانش آموزان و خود دانش آموزان انجام دهند. که عمده این توصیه ها برای روز قبل از کنکور می باشد.

  • از جمله کار هایی که باعث آرامش خاطر دانش آموزان می شود، اطمینان خاطر دادن والدینشان به آن ها است. گفتن جملاتی که باعث استرس شود و یا هر جمله ای که مبنی بر کنکور است. باعث اضطراب و تنش در دانش آموز می گردد. بنابراین در این وهله باید حتماً خانواده ها خود را بسیار نسبت به کنکور بی اهمیت جلوه دهند، تا از فشاری روحی دانش آموز کاسته شود.
  • از دیگر توصیه های مهم برای روز کنکور ،داشتن استراحت و خواب کافی در روز قبل باعث می شود، که دانش آموزان با ۱۰۰ درصد انرژی بر سرجلسه کنکور حاضر شوند.
  • خوردن صبحانه از جمله توصیه های مهم در روز کنکور است. صبحانه کمک شایانی در به خاطر آوردن مطالب و تمرکز دانش آموزان دارد.
  • مرتب کردن وسایل مورد نیاز در جلسه کنکور از جمله توصیه های مهم در روز قبل از کنکور است. این کار در صبح به آرامش دانش آموزان بسیار کمک می کند.
  • عدم مطالعه در روز قبل از کنکور. به دلیل ضیق وقت در روز قبل از کنکور، دانش آموز تمامی نکاتی را که سریعاً می خواند در حافظه کوتاه مدت خود ذخیره می نماید. این کار باعث آشفتگی و فراموشی مطالب می گردد. همین امر در نهایت منجر به استرس و عدم پاسخگویی به سؤالات در جلسه کنکور خواهد شد.
  • دو عدد مداد سیاه، پاک کن، تراش و کارت ورود به جلسه، شناسنامه، ساعت و سایر لوازم ضروری را در دم دست خود قرار دهید تا صبح با عجله و استرس دنبال آن ها نگردید و خدای نکرده چیزی را فراموش نکنید.
  • شب کنکور تا بیش از حد بیدار نمانید و مطالعه تا دیر وقت (مثلاً تا ۲ بعد ازنیمه شب) اشتباه بسیار بزرگی است که اصلاً نیاز نمی‌بینیم توصیه کنیم که این کار را نکنید!

موفقیتتون آرزومه

در پایان آرزوی موفیت و پیروزی برای تمامی دانش آموزان عزیزم را دارم و از شما عزیزان تقاضا دارم به هیچ وجه نگران نباشید

موفقیت حق شماست و قطعا به آن دست پیدا خواهید کرد

مهندس سلام

برای موفقیت در کنکور با تدریس حرفه ای اساتید برتر کشور و کنکور آسان است

همراه باشید

استاد احمدی ، مهندس امیر مسعودی ، مهندس عارف ربیعیان ، دکتر مهدی شیخی

جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی درسی رایگان و بهره مندی از

طرح ویژه نوروزی کنکور آسان است

با شماره های

۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱

۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲

تماس بگیرید


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی